W prowadzeniu działalności w przemyśle farmaceutycznym, bardzo często spotykać się będziemy z zastosowaniem wszelkiego rodzaju medycznych baz danych, zawierających przede wszystkim dane poszczególnych placówek zdrowotnych, szpitali, przychodni, aptek, a nawet pojedynczych lekarzy, wszystkich specjalności. Trzeba tutaj także pamiętać, iż w przypadku, kiedy zdecydujemy się na wykorzystywanie baz danych, koniecznie trzeba będzie zapewnić sobie odpowiednie narzędzia bazodanowe, aby odpowiednio wyciągać poszczególne informacje z baz danych, posortowanych uprzednio według odpowiednio podanych kryteriów, co jest możliwe dzięki specjalnie zaprojektowanym aplikacjom dedykowanym.
Jest to bardzo ważny aspekt, bowiem przeprowadzając badania marketingowe, w tego typu przedsiębiorstwach, koniecznie należy skorzystać z pewnych informacji które zawarte są w medycznych bazach danych. Czasami bowiem znajdziemy tam bezpośrednie odpowiedzi na pytania stawiane podczas badań marketingowych, a co za tym idzie, nie trzeba będzie szukać rozwiązań w innych źródłach. Po prostu, baza medyczna, może nam tutaj dostarczyć na przykład informacji o tym, jak wielkie zapotrzebowanie na poszczególne lekarstwa, wyrażają lekarze oraz pozostałe placówki zdrowotne w całym kraju, co jest bardzo ważną informacją, w celu opracowania całej kampanii marketingowej.
W oparciu o tego rodzaju bazy medyczne, bardzo często realizowana będzie także dystrybucja ulotek, bowiem mając pod ręką dane teleadresowe wszystkich potencjalnych klientów, czyli poszczególne placówki zdrowotne, oraz lekarzy, grzechem byłoby nie skorzystać z ich danych w celu rozsyłania ulotek reklamowych, na co oczywiście musieli oni wcześniej wyrazić zgodę. Warto tutaj także podkreślić, iż dystrybucja ulotek, to coś więcej niż tylko atakowanie bezmyślną reklamą osób zupełnie tym nie zainteresowanych, wobec czego dobrze dobranie grupy docelowej, oraz trafienie do niej z każdym promowanym produktem to jest na chwilę obecna podstawa w tym zakresie.